The DJs Are Assholes

90% от DJ-ите, на тази планета са откровенни задници - без значение от пола.

Details

CODA Radio by Metropolis

Живеем във времена в които, dance музиката е навсякъде – в pop музиката, в hip-hop музиката, в рекламите и в саундраците на филми. DJ-ите са rock звездите на 21-ви век. Достатъчно е да видите хонорарите, които прибират от участия пред екзалтирани фенки, списъка с претенции, приятелките им (обикновенно pop звезди или манекенки) и дори частните самолети, които някои от тях притежават. Днес много младежи желаят да имат контролер, за да се възползват от съответната опашка от разгонени фенки, която върви с него, така както бащите им са искали да притежават китара и да оправят всичко женско, което мърда. Да звучи супер яко и супер лесно. И генерално е. Начетохме се на материали, които възхваляват DJ-ите и техните невероятни умения да натискат бутони, да махат с ръце и да боравят с лаптоп.

Ние, поради същността на bassline.bg, deal-ваме с DJ-и since day one и смело можем да твърдим, че 90% от DJ-ите, на тази планета са откровенни задници – без значение от пола (нека не забравяме, че сме в 21-ви век и еманципираните дами смело са превзели индустрията).

Претенции, завист, интриги, проблеми с егото са само част от нещата присъщи на тези герои. За да не сме голословни, ще се опитаме да изброим основните типове DJ задници, за които се сещаме:

MR. COMMERCIAL CHART
Този тип се характеризира с това, че той не прави разлика между радиото и клуба. За него те са merge-нати равнини. Щом нещо е слушаемо и се върти по 365 пъти на ден по радиото, значи може да бъде завъртяно и за 366-и път и в клуба. Той е напълно ОК с концепцията, че DJ-я трябва да пуска това, което хората искат. Той е избрал лесният път. Защо да си дава зор? Все пак DJ-я трябва да успява да поддържа връзка с хората на дансинга поднасяйки им познати неща. Нали?!? Признаваме, че познати парчета, поднесени по подходящ начин биха екзалтирали публиката, но всяко парче да е bootleg на Aalliyah, Whitney или Ready Or Not е направо непоносимо. Принципно в това да си мързелив гъз няма нищо лошо. Лошото е, че със съществуването си този тип само затвърждават клишетата и схаващането, че за DJ-ите всъщност е ок да изпълняват request-и. Единствените хора, които биха се впечатлили от неговата сeлекция са офис чички и лелки, които слушат същите тъпотии в скучният им офис и явно са излязли на фирмено парти.
Къде може да ги срещнете: Tе са резиденти на Bedroom и всякакви такива, които предлагат table serving.

MR. UNDERGROUND
Uuugh…този тип може да е с пъти по-противен от първия с константната си претенция, че той и неговата секта са underground а другите са просто тъпи парчета. Знаете мнението ни за думичката underground – Bitch, please! Любимото им занимание е да да се изкарват специални и ерудирани на гърба на Mr. Commercial Chart. Те се обиждат един друг на – “Гошо пуска Beatport Top 100 Techno Chart”, което е меко казано дебилно, защото всички го правят. Чартовете съществуват точно затова, а и последния път, когато проверихме, голяма част от местните специалисти, дори не знаят как да се запишат в един елементарен promo pool, за да получават промота, но ако ги питате за траклиста им – той съставен от думи като exclusive и unreleased.
Къде може да ги срещнете: Всякакви сбирки на еднаквомислещи underground типчета, в които DJ-ите са повече от публиката.

МR. CUNT
Този тип е откровен интригант – обича да говори зад гърба на колегите си: тоя тропа; онзи пуска само chart-ове; тоя не знае как да смесва; онзи пуска на пластмасов контролер и така до безкрай. За този тип интрига номер едно е кой колко време ще пуска и дали той ще е в най-подходящият времеви слот. Tой не би отстъпил и пет минути от неговото време, дори на приятел, само и само да блесне. Той слиза от пулта с абсолютното убеждение, че е с пъти по-добър от всички и дори от госта, който подгрява.
Къде може да ги срещнете: във всяко so called DJ crew има поне по един. Понякога цялото crew.

MR. ATTENTION WHORE
На този тип са му присъщи същите “качества” като на Мr. Cunt, но с ясно изразен социален профил – разбирай Facebook и Instagram. Той държи да ни държи постоянно ангажирани с откровенно позьорския му живот и може всеки ден да поства един и същи микс и снимки със слушалки докато не получим ортикария. Всеки има в социалната си мрежа поне един такъв неприятник. Може лесно да се отървете от него, като просто го блокирате – повярвайте ни той е повече DJ във виртуалното пространство от колкото в реалния живот.
Къде може да ги срещнете: On-line.

МR. VINYL
Той живее с максимата “Щом нещо е отпечатано на винил, значи е качествено”. Има истина в това твърдение, но първо е снобско и второ не е особено релевантно. И Adele и Disclosure ги печатат на винил. So what?!? Неведнъж сме били свидетели на скучни vinyl only сетове придружени с огромно количество претенция. Това какъв медиум използваш не оправя автоматично тъпият ти вкус за музика и това, че тропаш като кобила. Просто спри да навираш винила в лицата ни и се успокой малко.
Къде може да ги срещнете: Всякакви сбирки на еднаквомислещи underground типчета, в които DJ-ите са повече от публиката.

MR. REMOTE CONTROL
Всички типчета, които директно са си купили дистанционно (контролер) и вече са убедени, че са PRO-та, без дори да се замислят, как работи грамофона или CD плейърите. Съмнително е дали са хващали плоча или дори CD в ръцете си. За тях flash-ката е медиум от началото на DJ кариерата им. Може би ако с Мr. Vinyl се слеят ще се получи един малко по-поносим гъз.
Къде може да ги срещнете: На домашка парти или рожденни дни в клуб.

МR. TECHNICAL GUY
Той обожава да се изкарва специален като бълва mambo-jumbo на тема звукови честоти, акустика, саундсистеми и всичко което е прочел в Google. Интрига номер едно за него е кой негов колега пуска в червеното на миксера. Някъде по пътя към знанието обаче е забравил, че това, което кара хората да танцуват е vibe-a и после честотите. Често оправдава слабото си представяне обвинявайки кофти акустиката или лошият сетъп. С Мr. Vinyl са приятелчета.
Къде може да ги срещнете: Всякакви сбирки на еднаквомислещи underground типчета, в които DJ-ите са повече от публиката.

МR. PROMOTER
Този тип е активно зает с промоутърска дейност и мисли, че това автоматично го прави и добър DJ. Това са отделни дисциплини. Нека не ги смесваме. За тях всички други правят кофти ивенти и имат кофти организация. Тяхната секта е свещенна, другите са lame! Той както Mr. Attention Whore, може да наводни news feed-a ви с глупости до нива на непоносимост. При предозиране просто го блокирайте.
Къде може да ги срещнете: Само на ивентите, които организират. Едва ли ще ги чуете някъде другаде, защото със сигурност са в студена война с останалите промоутъри.

MISS TITS
Както казахме, жените смело са захапали част от баницата. Женският DJ задник започва кариерата си като приятелка на някой DJ или просто като общата. Тя се навърта достатъчно дълго в кабината до DJ-я докато не дойде заветния ден, в който тя ще пуска на контролера на гаджето си, пускайки неговите парчета. Понеже има перфектни мерки на никой не му пука за техническите й умения и дали въобще притежава някакви и така става любимка на публиката overnight. Да, наистина има жени, които заслужават адмирации, но истината е че щом си секси жена, почти всичко ти е простено по презумция – може да тропаш, можеш да пускаш едни и същи неща всеки път. Who cares? Важното е да подпреш сета с малко цицa и всичко е прекрасно.
Къде може да ги срещнете: В DJ кабината.

Има таланти, които някак си успяват да бъдат събирателен образ на повече от един тип задник, а някои дори съумяват да съчетаят всички изброени (how come?!?). За тях дори незнаем какво определение да използваме. Много от нас ще се припознаят в характерите, които описахме, но никога не биха си го признали и това е най-забавната част. Ако въобще има някаква поука, която искаме да извлечем от настоящият материал то тя е: Драги DJ-и, молим Ви – бъдете повече DJ-и и по-малко задници!

CODA Radio by Metropolis

More from bassline.bg

Special Tech Feature: What Is a DJ?

Свикнали сме през тази част на годината да бъдем буквално заливани с технологични иновации. По-скоро иновации опитващи се да ни убедят, че новата версия на продукт, който вече притежаваме (и може би дори нямаме нужда от него) е по-добра, по-стилна, по-бърза, по-cool и други маркетингови трикове.

За рекламите и спекулатa в музиката

Филип Ферфериев e привърженик на електронното звучене от вече повече от две десетилетия и създател на блога e-music-bulgaria.blogspot.bg Идеята за блога идва спонтанно, като иска все повече и повече българи да получат инфрмация от света на елeктронната музика и технологиите на роден език.