Tech Tutorial: Може ли OP-1 да звучи като TB-303?

Не може, но може поне да наподобява такъв...

Details

CODA Radio by Metropolis

Отговорът на въпроса дали OP-1 може да звучи като TB-303 e не, не може! Но поне може да наподобява такъв… и точно това е целта на тази статия. Ще започна с това, че не е необходимо да използвате ефекти, за да емулирате това така типично за TB-303 звучене, но просто с тях ще звучи по-добре. От Synthesizer избираме Nitro като ефект за позиция 3. Първите две позиция са заети от самия синтезатор и неговите настройки, а позиция 2 е запазена за ADSR. Фиг. 1 показва примерни настройки, контролирани от четирите енкодера:

op_1_new

Фиг. 1
В Nitro синият енкодер се намира почти в крайна лява позиция, червеният е някъде около 1 часа, зеленият е настроен максимално надясно, а белият, който контролира джойстика от фиг. 2 по-долу, пулсира. Пулсира, защото е свързан с LFO, който сме избрали в позиция 4 от синтезиса, а самите му настройки са показани на фиг. 2.

Фиг. 2
Следващата стъпка от настройките е ADSR и първото нещо, на което ще обърнем внимание е attack. За тази ни цел и постигането на подобно звучене като при TB-303 attack трябва да е по-плавен, за да се избегне евентуалното “пукане”, което може да се предизвика от по-рязката му настройка. Приложете подобни настройки и за decay, като оставите sustain и release най-долу, както е показано на фиг. 3.

Фиг. 3
Следващата стъпка е да подкарате мелодия в секвенсъра. За тази ви цел идеална работа ще свършат двата хипстъра от Finger. След като създадете мелодия, която да върви постоянно, изберете DSYNTH и направете настройките, както е показано на фиг. 4. Ще започна със синият енкодер, който контролира полето горе вляво и ще продължавам в посока от ляво надясно – настройките за синята и лилава линия трябва да са като на фиг. 4. Полето до него, настройвано от зеления енкодер, е в крайна лява позиция. За decay завъртете белия енкодер на около 9 часа, а за филтър горе вдясно настройте червената стрелка от по-малкия кръг една идея по-надясно от 12 часа, като за целта задържите и Shift. Ако Shift бутонът не е натиснат, контролирате червената стрелка от по-големия кръг, която е малко над стойността 1. За да достъпите до долния ред на DSYNTH трябва да задържите Shift + съответния енкодер. За полето долу вдясно синият енкодер е почти в крайна лява позиция, като обърнете внимание, че е на 2-3 завъртания до достигането на самия край. Полето до него се контролира от Shift + зеления енкодер и е в крайна дясна позиция до най-високата точка на скалата.

Фиг. 4
С натискането на Shift + белия енкодер ще се опитаме да емулираме звука на TB-303 в комбинация със Shift + червения енкодер. За целта записаният секвенсър във Finger трябва да върви като фон, като не забравяте, че можете да експериментирате и с настройките на LFO, който в този случай и при тези настройки отваря и затваря ADSR.

Това е! Сега сте вие на ход. Надявам се тази статия да е полезна за ползвателите на OP-1. Не забравяйте да изпробвате различни комбинации от настройки без да ви страх, че ще объркате нещо… все пак от грешките са произлезли някои доста добри парчета или поне така беше казал Джошуа Уинкълмън 😉

CODA Radio by Metropolis

More from bassline.bg

Stems форматът на NI е вече факт

На 3-ти август бе официалния старт на новия аудио формат, разработен от Native Instruments – Stems. Stems е файлов формат от отворен тип, който дава възможност на DJ-ите да контролират 4 различни музикални елемента от едно парче –

Tech Review: Roland Aira TR-8

2014 година беше спасяваща за Roland след анонса и пускането в продажба на серията AIRA. В мрежата се говореше, че компанията е пред фалит, но се очакваше нейното завръщане с нещо интересно.