Matej Gregorcic и Vasja Veber са двамата виновници за успешната кариера на словенския DJ и продуцент Umek. Междувременно тримата основават компания за музизкален мениджмънт и маркетинг и стартират сайта topdeejays.com Сайтът представлява база данни с основна статистика за DJ-и и продуценти, като началото е поставено с едва 1200 имена. Сайтът придобива колосални размери, а потребителите му генерират над 30 000 профила на артисти.
Сега ако отворите сайта topdeejays.com той ще ви прехвърли към естественото му и осъвременено продължение – новото приложение Viberate. Viberate използва вече съществуващата база данни на topdeejays.com и всички статистически данни събирани през годините. Приложението е своебразен измервател на успеха на DJ-и, продуценти, лейбъли, венюта и събития, анализирайки тонове информация от най-различни социални мрежи и статистически сайтове.
Официалния старт на приложението е насрочено за 7-ми ноември, като в момента то е в beta версия и всеки по-любопитен може да си регистрира акаунт напълно безплатно. Базата данни разполага с над 37 000 артиста, над 30 000 венюта, повече от 25 000 лейбъла и близо 5 милиона парчета, за които можете да разгледате статистика за последните дни, месеци или години. На този етап приложението гравитира единствено около електронната музика, но от компанията обещават скоро да прибавят и други жанрове на музикалната индустрия, с което да разширят обхвата и популярността на приложението.
Потребителите на приложението имат възможността да клеймват вече налични профили като техни и така да могат да следят успеха си. Приложението обработва наличната информация, като отразява резултатите с инфографика, точкова система и чартове. Така например Viberate показва процентно съотношение на местата, на които даден артист е пускал в последните 12 месеца разделени по големина на венютата (huge, medium или small) определяно от капацитета на всяко отделно веню. Приложението следи увеличението или намаляването на броя на последователите на всеки в почти всички социални мрежи, както и енегейджмънта на постовете направени на съответните страници, като обработените данни отново са подредени в статистически извадки за различни времеви периоди.
Част от информацията е публично достъпна с free профил. По-подробната статистика и по-професионалните инструменти изискват subscription план, който ще бъде на цена от 50 долара на месец, а продажбата му стартира от 7-ми ноември.
Основната идея на създателите на приложението е да създадат унифицирана и стандартизирана база данни, която да е от полза за всички в музикалната индустрията – от артисти, лейбъли и венюта, през буукинг мениджъри и промоутъри до медии и фенове.