By visiting our website, you agree with Bassline Ltd. Privacy and Cookie Policy.
VIEW

Канибали, манекенки, неонови демони и LSD

Или два филма, които освен с всичко ни впечатлиха и с музиката си.

Освен почитатели на dance музиката сме и почитатели на киното, а в последните няколко години двете все по-често се преплитат, оставяйки ни абсолютна наслада и за очите и за ушите. В следващите редове ви предлагаме селекция от два филма, които ни впечатлиха с подбора на музиката си, която освен всичко спомага за разказването на историята, замествайки диалога, влияейки върху сетивата и допълвайки сюжета. Музика, която говори много повече от думите и придава допълнителен смисъл на историята и героите.

 

Започваме с първият англоезичен филм продуциран от VICE Media, тъй като с него имахме и най-скорошен сблъсък. Филмът излезе на 23-ти юни и спечели специалната награда на журито на кинофестивала във Венеция. Режисьор на филма е Ana Lily Amirpour, която с малко диалози и много музика представя едно антиутопично бъдеще, в което канибализма и романтиката вървят ръка за ръка, а американската мечта е нищо повече от картонче с LSD.

 

За близо двата си часа The Bad Batch ще ви даде усещането за Burning Man под жестокия акомпанимент на Nicolas Jaar, като самостоятелна единица и като съвместният му проект с Dave Harrington – DARKSIDE. Освен добре познатото Mi Mujer на Jaar, във филма звучи почти целия албум на DARKSIDE – Psychic, който излезе в края на 2013. Добрите парчета в The Bad Batch oбаче, далеч не се изчерпват с това. В саундтрака влизат още Fish Paste на Die Antwoord, две жестоки парчета на Black Light Smoke, Pantha Du Prince и класики като Karma Chameleon на Culture Club и дори All That She Wants на Ace of Base.

 

Арт психологически филм на ужасите вероятно ви звучи софистицирано, еклектично и трудно смилаемо, но режисьорската работа на Nicolas Winding Refn и саундтрака на филма са достатъчно въздействащи, за да бъдем запленени. Mузика е дело на Cliff Martinez и е истински bliss за всеки фен на електронната музика. Саундтрака е вдъхновен от електронната музика на 70-те и 80-те и по-специално артисти като Giorgio Moroder, Goblin, Kraftwerk и Tangerine Dream. Cliff Martinez взе наградата за най-добър композитор на филмовия фестивал в Кан през 2016, тъкмо за музиката към The Neon Demon.

 

Темата към филма Waving Goodbye пък е на Sia. Най-въздействащото парче безспорно е The Demon Dance на Julian Winding и е типичния пример за съчетанието на музика и визуалност, което междувпрочем е валидно за повечето сцени и парчета използвани в The Neon Demon.

 

More from bassline.bg

BASSLINE.BG НА ГОСТИ НА SUBFACTOR

На 10-ти април, нашият главен редактор Kaloo, бе гост в предаването Subfactor по радио Бинар. В продължилият малко повече от един час разговор в първата част на предаването, пред водещите Веселин Бързанов и Петър Миладинов, Kaloo разказа подробно за старта на bassline.bg преди 10 години, как сайта се развива през годините и какъв е неговият статут в момента и кой стои зад bassline.bg по принцип.

CROSSING THE LINE*

Дебютният соло албум на Jamie xx постигна сериозен успех и дори получи номинация за Grammy в категория Best Dance/Electronic Album. Това определено не е началото на соло кариерата на Jamie Smith, който вече няколко години покорява класации, водейки доста популярния лейбъл Young Turks.

AND THE WINNERS ARE…

Изминаха повече от два месеца, откакто стартирахме DJ Mix конкурса на Horizon Festival, bassline.bg и списание Go Guide. За това време получихме 52 микса, които успяха да влязат във финалния кръг и да достигнат до журито на конкурса и още близо 10, които не успяха, тъй като не отговаряха на условията или изпуснаха крайния срок.