Stop Makin’ Techno Special

Наистина, спрете да слагате на пиедестал techno музиката!

Details

 
Loud’N’Queer – Square
 

Techno-то е музикален стил зародил се в Детроит, в средата на 80-те в отговор на малко по-рано появилият се в Чикаго house. Пионерите на стила Juan Atkins, Derrick May и Kevin Saunderson полагат основите на техното експериментирайки с ограничено количество хардуер – Roland TR-808, TR 909 и Yamaha DX100. Именно лимитът в случая, спомага да бъде извлечено максималното от наличният ресурс. Така вече повече от 20 години techno музиката е неизменна част от ъндърграунд културата по света утвърждавайки се, като най-непретенциозната и непреходна арт форма. С историческите факти, които сигурни сме всички фенове знаят, спираме до тук – така и така всеки кисел old-school DJ с удоволствие би ви ги разказал отново и отново. Tемата на материала е непретенциозността на стила и огромния контраст, който се получава между тази непретенциозност и тенденциозното му боготворене.

Наистина, спрете да слагате на пиедестал techno музиката!

Тя е това, което е защото подобно на Punk музиката не се опитва да бъде музика на средната или висшата класа. Тя е тук, за да каже генерален fuck off и да ни заплени в своя безкраен 4×4 ритъм оставяйки ни с впечатлението, че времето е спряло. Ето защо, откровенно се дразним на тенденциознното дъвчене на термина по всеки възможен повод: “Techno-то това, techno-то онова”, “Ние сме techno, вие не сте”, “Нас ни пуснаха в Berghain, вас не” и прочее. Като говорим за Berghain, изключително смешно е как същите тези лигави и лустросани стрейт хора, които отнеха dance музиката от малцинствата и я превърнаха в музиката на скучния бял човек, възхваляват клуб който в същността си е гей клуб. Berghain е това, което е именно защото постоянно показва среден пръст на същите тези хора.

Искрено се дразним на зализани младежи в черни туники, потури и контролери, които се изживяват на techno звезди с безсмислени фотосесии; на имащи се за ултра ъндърграунд промоутъри, които някъде по пътя са забравили дефиницията на думата ъндърграунд; на превъзбудените фенове, които постват думата techno по 30 пъти на ден на стените си във Facebook, подобно на седмокласник, изписващ думата Metallica или рисуващ листа от марихуана на всеки чин в училище и на тези, които веят някакво тъпо знаме на Drumcode, на всяко парти на Metropolis, сякаш не съществува друг techno лейбъл. Да не пропуснем и тези, които превърнаха Marcel Dettmann в Бербатов, и които едва ли могат да цитират и един негов трак без YouTube. Дразним се и на тренд курвите a.k.a. хипстърите, които от елементарна поза и достъп до интернет изведнъж се превърнаха в techno сноби. Въобще дразни ни, че изобщо такава дефиниция вече съществува.

Techno-то не е музика на снобите, а на тези, които не се интересуват от социално положение, лъскави дрешки и скъпи играчки. Techno-то не е някакъв минималистичен дизайнерски телефон или кола, а арт форма, която не бива да бъде превръщана във fast food, както се случи с графитите например. Techno is techno – no more, no less! Taка, че моля спрете да се опитвате да трупате дивиденти от нещо което, не разбирате добре и по-важното – не притежавате!

 
Coda Radio – Wide
 

More from bassline.bg

steven
DJ Steven – Dancefloor Romancer Podcast 032

DJ Steven – Dancefloor Romancer Podcast 032

DJ Steven started DJ-ing professionally in 1987. The influence from the early stars of hip-hop like Grandmaster Flash, Kool Herc and Afrika Bambaataa and his love for the art of DJing took him to the finals of the first Bulgarian DMC championship in 1993.

На вторият ден от Коледа с DJ Kaloo & The Foreigners

Миналата седмица бар Backyard отпразнуваха своята 4-та годишнина с разнообразна програма в три последователни вечери. Разнообразни събития в три последователни вечери са в ход и по Коледните празници.