By visiting our website, you agree with Bassline Ltd. Privacy and Cookie Policy.
VIEW

SOUNDCLOUD GO – ПОРЕДНИЯ ПИРОН В КОВЧЕГА?

Платформата е на път да загуби не само част от слушателите си, но и независимите артисти.

Details

В последните две години, Soundcloud всячески се опитва да се задържи на повърхността. През 2015 успя да подпише лицензионни договори с два от мейджър лейбълите – Warner и Universal, а преди седмица подписа и с третия – Sony. Парите за отчисленията към тях обаче, все от някъде трябва да дойдат, а първоначалната концепция на платформата далеч не беше това да бъде поредната streaming услуга.

В края на миналата година, Soundcloud успяха да сключат и извънсъдебно споразумение с британската организация за авторски права PRS For Music, като основното обещание на Soundcloud бе, че от 2016 платените абонаментни планове трябва да бъдат факт, както и въвеждането на рекламна услуга, която да гарантира монетизирането на съдържанието.

Платените абонаментни планове са факт от началото на тази седмица. Soundcloud Go функционира, като отделна услуга, но на този етап достъпна само на територията на САЩ. Очакванията бяха, че стартирането на тази услуга ще сложи нещата в ред. Съдбата на Soundcloud в последните години беше много неясна, оцеляването им под въпрос, а всяка предприета стъпка от тяхна страна, влошаваше ситуацията. Soundcloud Go обаче, може да се окаже поредния пирон в ковчега на платформата.

Месечния абонамент за услугата е $9.99, като срещу тази сума абонатите получават достъп до каталога на Soundcloud Go и възможност за offline слушане на парчета, както и премахване на рекламното съдържание. Все още е прекалено рано да се каже колко парчета ще съдържа каталога на услугата в сравение с конкуретните такива – Apple, Spotify и Tidal, като от Soundcloud уточняват, че каталога ежеминутно се обогатява и че за попълването му е необходимо време. Съгласни сме, че тук времето ще покаже. Приходите от месечния абонамент, ще отидат за изплащането на отчисления към държателите на авторски права, с които Soundcloud има сключени договори. Съвсем отделен въпрос е пълната каша с до момента наличния каталог на услугата и трудността и неразбирателството, което активните вече потребители на услугата срещат – неяснота относно платено и безплатно съдържание, лош алгоритъм при музикалните станции, неяснота кое парче на кой изпълнител е, наличие на snippet парчета и всякакви ремикси и машъпи, които на този етап представляват 70% от каталога на Soundcloud Go. Повече можете да видите в ревюто на Engadget тук.

Досега, Soundcloud беше привлекателна услуга, най-вече за независимите лейбъли и артисти, които използваха платформата като маркетингов инструмент и начин музиката им да стигне лесно до потребителите. На този етап обаче, със Soundcloud Go, платформата е на път да загуби не само част от слушателите си, но и кажи-речи всички независими лейбъли и индипендънт артисти, които иначе плащат $15 месечна такса за възможността да ъплоудват музика без ограничения. Все още в сила е т.нар. “партньорска програма” на Soundcloud, която изплаща отчисления само на независими лейбъли и артисти, които са “поканени” да се включат в програмата или които вече са част от нея. Списъка обаче е съвсем кратък, а договорните условия и критерии – неизвстни. За сметка на това, оказва се, “чакащите на опашка” проявили интерес да се включат в програмата е безкраен. Така именно независимите лейбъли и артисти, които реално най-много се нуждаят от възвращаемост и получаване на някакви пари за музиката си, са принудени не само да плащат по $15 месечно, за да я качват в платформата и да обоготяват каталога й, но и ще се надяват, че някой ден, евентуално ще бъдат включени в партньорската програма, за да им бъдат изплатени полагащите им се отчисления. Още повече, че Soundcloud ще прибира и по $10 от потребители, които вероятно ще слушат техни парчета, както и приходите от реклама при безплатните абонаменти.

Разбира се, това не остана незабелязано от артистите и по примера на Taylor Swift, още миналия ден Dave Wiskus от инди бандата Airplane Mode излезе с отворено писмо към Soundcloud, което можете да прочетете тук. Така, колкото и да се опитват да останат различни, натиска на който е подложен Soundcloud все повече го превръща в обикновена streaming услуга, която далеч не е конкуретно способна на големите вече играчи, обръщайки гръб тъкмо на хората, които през годините успяха да го превърнат в това, което е или което беше. Не бихме пропуснали и факта, че по-голяма част от медиа аутлетите, които генерираха голяма част от посещенията в Soundcloud, в последните месеци се пренасочиха към Mixcloud, където ъполудват подкаст поредиците си. Засега българските потребители страдат единствено от премахването на съдържание и закриване на акаунти.

More from bassline.bg

GAY TECHNO UNDERGROUND СЦЕНАТА В САЩ

Вероятно за повечето от вас думите gay, techno и underground звучат екзотично наредени в едно изречение. И докато в последните няколко години шумните EDM партита и фестивали и безумно високите хонорари на самопровъзгласили се за DJ-и лица, обуславяха така дългочаканото навлизане на електронната музика в Щатите, то под светлините на лед екраните и фоерверките се разкрива една друга реалност, която все повече се връща към корените на електронната музика и нейните основни ценности.

SPECIAL TECH FEATURE: WHAT IS A DJ?

Свикнали сме през тази част на годината да бъдем буквално заливани с технологични иновации. По-скоро иновации опитващи се да ни убедят, че новата версия на продукт, който вече притежаваме (и може би дори нямаме нужда от него) е по-добра, по-стилна, по-бърза, по-cool и други маркетингови трикове.