Българската музикална индустрия отново се събира на музикалната конференция SeeMe на 2-ри и 3-ти декември в Sofia Live Club. Фокусът на конференцията тази година ще бъде върху индентифицирането и споделянето на успешните бизнес модели в българската музикална индустрия, свързани с реализация на продукти и услуги както на територията на България, така и в областа на музикалния експорт. Участниците ще представят виждането си за бъдещето в следващите 3-5 години и ще създадат нови запознанства и успешни партньорства.
През изминалите години SeeMe успя да събере повече от 2000 специалисти от индустрията, които посетиха конференцията, фестивала, наградите и останалите събития, свързани със SeeMe. Повече от 150 световноизвестни говорители взеха участие в над 120 панела и дискусии, където споделиха опит, ноу-хау и виждания за бъдещето на музикалния бизнес, промоцията на музика, продажба на музикални продукти, музикални права и много други въпроси от кухнята на музикалната индустрия.
В програмата на конференцията тази година в първият ден с дискусии по различни теми ще се включат Кристиян Константинов – вицепрезидент на Sony Music до 2001, Магдалена Сотирова – управляващ патньор в Monte Music, Радослав Кавалджиев (Роро) – Бокс ТВ, Спас Шурулинков – програмен директор на радиата N-Joy, Z-Rock и Melody, Графа, Гери Турийска, Odd Crew – една от най-популярните български метал банди, Константин Кацарски – Koka Mass Jazz, Мартин Михайлов и Петя Кайрякова – мениджъри на столичните клубове Строежа, Терминал 1 и MIXTAPE5. Те ще представят опита си и ще дискутират по различни теми като “Как да създаваме успешни музикални продукти и да ги изнасяме?”, “Как изглежда успешния български музикален продукт?”, “Какво да направя за да влезе парчето ми в медийна ротация?”, “Колко и какви хора/роли са нужни за създаването на хит?”, “Crowdfunding кампании и независими артисти”, “Какво е да работиш с американски лейбъл?”, “Конкуренция ли са чуждите изпълнители на българските в столичните клубове?” и много други.
Вторият ден ще акцентира върху официалното стартиране на YouTube Partnership Program в България, а гост ще бъде Anna Bartoskova – стратегически мениджър за партньорската програма на YouTube Partner за Централна и Източна Европа, а най-големият български канал в YouTube – Facing the Sun ще дадат ноу-хау за управление на стрийминг канал за българския пазар. “Кой купува музика за филми и телевизионни продукти извън България?” ще разясни Георги Стрезов – написал музика за множество телевизионни сериали, филми, игри, реклами, театрални постановки и др. и създател на компания за семпли. Алън Баргфред (Berklee) – изпълнителен директор на Rethink Music и доцент по музикален бизнeс в Бърклий пък ще ни каже “Какъв е жизнения цикъл на съвременния музикалния продукт?”.
Специален гост през вторият ден на SeeMe 8 ще бъде KiNK. В 40-минутен панел той ще разкаже как е успял да създаде музикален продукт, който се купува извън България, как се менажира и самопродуцира един артист до степен, в която да бъде готов за световния пазар и как изглежда един ден от живота на български артист работещ с чужд лейбъл.
Съвсем скоро предстои да бъде обявена и фестивалната парти програма, съпътстваща двата дни на конференцията. Пълната програма на конференцията можете да видите тук.