През изминалaта 2013, британският лейбъл AUS Music доминираше в раздела MUSIC на bassline.bg Почти всеки рилийз на лейбъла попадна не само в селекцията на музикалният ни редактор, но и в селекциите на редица големи имена от електронната музика. Каталогът на AUS Music през 2013 включваше парчета на артисти като Dusky, Midland, George FitzGerald, Bicep, Deetron, Sei A, Huxley, Leon Vynehall и други. Успехът на всяко едно EP, изведе AUS Music сред топ лейбълите, върху който смятаме да хвърлим светлина в рубриката ни Label Spotlight.
AUS Music, често бива определян, като дъщерен лейбъл на Simple Records, заради общият собственик в лицето на Will Saul и свързаните уебсайтове на двата лейбъла. В последните няколко години, обаче, AUS Music дръпна сериозно и извоюва собствена индивидуалност. Лейбълът се фокусира главно върху по-експерименталната страна на house, techno и dub стиловете, като периодично издава и dub-step или други парчета със сериозна баслиния.
AUS Music стартира през 2006, като собственоста на лейбъла е поделена между Will Saul и един от най-добрите артисти на Ninja Tune – Fink. Fink всъщност се оказва и талисман за собственият си лейбъл, за който издава под псевдонима Sideshow. Само няколко месеца по-късно, каталога на AUS се обогатява с дебютното LP на Fink – Sideshow и рилийзи на артисти като Lee Jones от германският проект MyMy, Brun от британското tech-house дуо Swayzak, Motorcitysoul, Sian и разбира се, самият Will Saul.
През годините AUS Music привличат още Emika, Joy Orbison, SCB и Midland. През 2011 подават ръка на изгряващият тогава George FitzGerald, като издават едно от първите му EP-та – Silhouette. В средата на 2012 британецът се завръща при Will Saul и Fink с парчето Child, което се превръща в тотален хит и постави името на FitzGerald в line-up-a на почти всички major фестивали за електронна музика в Европа. Не е изненада и последвалото ремикс EP само месец по-късно. Именно този рилийз се оказва крайъгълен камък за лейбъла, не само финансово, но и дефинирайки по-уверено саунд посоката им.
Оттук насетне всеки един рилийз на AUS е абсолютен фаворит – Nobody Else и Careless на Dusky, Stash на британското дуо Bicep, Count On Me на Deetron, Brother/Sister на Leon Vynehall, Make It Work и Wants на Sei A, както и Inkwell на Huxley. Ако сте от редовните ни читатели със сигурност тези имена ви говорят доста, ако не – то вероятно сте ги чували на парти или в някой подкаст. В разгара на лятото, AUS Music отпразнуваха 50-тият си юбилеен рилийз, а именно Count On Me на Deetron. Парчето се оказа и пилотният сингъл от вторият албум на швейцарецът – Music Over Matter.
AUS Music не са от най-продуктивните лейбъли, но пък качеството на продукцията им е завидно. Това се дължи най-вече на продуцентския нюх на собствениците му. Въпреки че е абсолютно генеричен, artwork-а на рилийзите им успя да се наложи и като цяло е разпознаваем. При подобна продукция, обаче, това е нещо, на което едва ли някой би отдал голямо значение. 2013 бе силна и за самият Will Saul – LP-то му Getting Closer под псевдонима CLOSE, бе един от най-добрите албуми за годината, силен Essential Mix за Pete Tong и редица участия по различни фестивали. От друга страна Fink се превърна в предпочитан колаборатор и един от любимите гласове в електронната музика. Всичко това неминуемо хвърля светлина и върху страничните им проекти, между които е и AUS Music и допълнително boost-ва интереса към продукцията на лейбъла.
От началото на 2014, AUS Music сключи партньорски договор с големия берлински лейбъл !K7 Records. Сделката обединява ростерите на двата лейбъла и има за цел да предложи на аудиторията нов и съвременен бизнес модел в електронната музика. !К7 Records усилено увеличава обхвата си в тази посока, а AUS Music e поредният лейбъл попаднал в полезрението им след успешни партньорства с други качествени лейбъли между които BBE, Sonar Kollektiv, Luaka Bop и Crosstown Rebels.