Eduardo De La Calle е от продуцентите, които активно работят за оформянето на електронната музика през годините, не толкова със собствена продукция, а по-скоро с инициативите и проектите с които се е заел. Испанецът е един от дългогодишните резиденти на Sonar Festival и ежегодно присъства в line-up-а на фестивала. През 2011 стартира собствен лейбъл Analog Solutions, а малко по-късно и два под-лейбъла Suprawax и Edits Rec., чийто рилийзи са единствено и само на vinyl. Именно тогава стартира и един нов проект, който вече е към края си.
В средата на 2011 започва да снима документалния филм BEATZ – Различия и противоречия в електронната музика, който цели да даде отговори на някои въпроси за състоянието на електронната сцена и как тя се развива през годините. Бюджета на филма е нулев и Eudardo използва участията си в различни краища на Европа за да интервюира големите имена в електронната музика. Резултатът е над 150 интервюта и истинско аудио-визуално изживяване. Това беше и поводът да го потърсим.
В ексклузивно интервю за bassline.bg, испанецът разкри подробности за филма, трудностите, които среща при реализирането му, бъдещите си проекти и позиционирането на винила в дигиталната ера.
Здравей Edu! В момента работиш по документален филм за електронната музика, озаглавен BEATZ. Как започна всичко и колко време продължава този проект?
Проекта стартира преди 2 години и се роди от една обща идея, която имахме с моят мениджър Iban. Решихме, че може би е нещо от което електронната сцена има нужда – нещо ново, което да служи като пътеводител за новото поколение. В същото време хвърли светлина върху състоянието на сцената, което беше изключително интересно и за самите нас.
Кои DJ-и можем да видим във филма?
Oscar Mulero, Carl Craig, Stacey Pullen, Laurent Garnier, Luciano, Marshall Jefferson, Craig Richards, Juan Atkins… Просто назовавам няколко, но всъщност направихме толкова много интервюта… Предпочитам, обаче, хората да гледат филма, когато излезе и сами да си направят изводите от мненията, които събрахме.
Беше ли трудно да интервюирате всички тези DJ-и, които участват във филма и как те приемаха идеята ви?
Всъщност беше съвсем ОК. За щастие имаме Vincent, който освен за нас, работи и за няколко глеми фестивала и клуба в Испания. Той доста ни помогна да стигнем до част от артистите. Имахме и много контакти покрай моите лейбъли, а и все пак се занимавам с музика вече повече от 15 години. Също така имахме късмета да получим помощ и от други хора, като Alexandre Cazac от Infine и Warp France, Luciano, Loco Dice, Ambivalent… Толкова много хора ни помогнаха… Много хора и артисти ни помогнаха да стигнем до други артисти. С повечето от тях се свързахме изключително лесно, а и те с охота приеха да участват в проекта.
Имаше ли такива, които отказаха да участват?
По-голяма част от артистите, които отказаха да вземат участие имаха лични причини за това и ние напълно ги разбираме. Едни прецениха, че идеята не им допада, други движеха свои собствени проекти по това време.
Какви са очакванията ти от филма и какво се надяваш той да промени?
Правя неща, които чувствам и в които вярвам. Всъщност, не съм мислил за резултатът, в противен случай по време на сътворяването му бих изгубил обективното си виждане върху нещата, бих изгубил концентрация, а това вече нямаше да е изкуство, поне за мен.
Стартирахте кампания за набиране на средства… Разкажи ни повече за нея и как всеки може да помогне.
Стртирахме кампания за набиране на средства, понеже това ни се стори, по-интересния вариант да финансираме проекта. Това дава възможност да привлечеш директно потенциалната публика и хората заинтересовани от темата. Всички хора, които ни помогнаха в проекта, го направиха безвъзмездно, благодарение на което успяхме да докараме филма до тук – близо 99% от интервютата са заснети и в момента работим по монтаж, пост продукция и т.н. Смятаме, обаче, че хората, които работиха по сценария, транскрипта на интервютата, превода, монтажа, пост продукцията, всички те заслужават да бъдат възнаградени по един или друг начин. Това беше и главната причина да стартираме кампанията и да видим какво ще се получи. Всеки, който иска да допринесе по някакъв начин към проекта, може да го направи на страницата на кампанията. Имаме подкрепата и на много артисти, списания и уебсайтове, включително и вашата. Получихме и предложения за организиране на специални ивенти за набиране на средства за филма, благодарение на които вече планираме подобни ивенти в Испания, Великобритания и Швейцария.
Какво ти предстои? Разкажи ни за бъдещите си проекти. Работиш по албум, който предстои да излезе през март…
Да, предстоят ми още хубави неща. Албум, който ще бъде издаден съвсем скоро от новия лейбъл на Seth Troxler и Craig Richards, както и нещо, върху което работя с Cadenza и лейбъла на Svreca – Semanticа.
Твоят собствен лейбъл Analog Solutions издава единствено и само vinyl рилийзи. Как определяш мястото на винила в дигиталната ера?
Не знам какво да кажа… Много хора се връщат към винила. Seth Troxler пуска на винил, Sven Vath винаги е пускал на винил, Marcel Dettman, Levon Vincent – всички те използват винил… Други смесват употребата на винил със CD или Traktor – вече няма ограничения във възможностите на хората, няма граници. Всеки носител е добър, стига да умееш да си вършиш добре работата с него. Що се отнася до мен, лично аз предпочитам винила. Това е, което познавам и което обичам, а и имам чувството, че саунда от винила е далеч по-добър (усмихва се).
Има ли нещо, което искаше да споделиш с нас и нашите читатели, но не те попитахме?
Усещам, че тук е момента да благодаря на всички, които ни помагат за проекта. Истинско удоволствие е да виждаш толкова много подкрепа от всяка точка на света. Това наистина може да те зареди с положителна енергия и да стопли сърцето ти. Peace & magic everyone!