Best Albums of 2013

Предлагаме ви кратко обобщение на отличниците през 2013 или иначе казано – албумите оставили отпечатък върху сцената.

Details

DSGN Clinic | Facelift Your Brand

Бихме определили изтичащата 2013 година, като доста силна в музикално отношение. Освен големият брой албуми, които хванаха вниманието ни, годината се характеризира и също толкова големия брой house и bass артисти оглавили върховете на чартовете. Радостта ни от това, обаче, е по-скоро премерена, тъй като в доста случаи това би могло да се окаже предпоставка за влошаване качеството на последвалата продукция в опитите за повторен успех със същата формула. Дали ще се окажем прави или просто черногледи, предстои да разберем през настъпващата нова 2014 година.

През 2013 ви представихме повече от 70 албума и компилации. Някои добри, други не чак толкова, а трети – изключителни. Всички те заслужаваха внимание по един или друг начин. Предлагаме ви кратко обобщение на отличниците или иначе казано – албумите оставили отпечатък върху сцената. Реда на представяне не е от значениe, защото това не е класация, а селекция.

DANIEL AVERY – DRONE LOGIC (PHANTASY)
Аналогово techno и acid в най-чист вид. Дебютният албум на Daniel Avery – Drone Logic, върна интереса към acid жанра, който до сега се държеше на повърхността, благодарение най-вече на неумиращи класики създадени преди 20-тина години. С Drone Logic Daniel Avery показа своето виждане за развитие на жанра, а признанията не закъсняха. Албумът е безспорен фаворит и един от най-добрите албуми за 2013.

MAYA JANE COLES – COMFORT (I/AM/ME)
Дебютният албум на британката с азиатски корени Maya Jane Coles бе сред най-чаканите албуми тази година. Comfort показа не само музикантските, но и певческите способности на Maya. Едните безспорно надделяват над другите, но вероятно заради това и самата тя не е певица. Албумът се запомня и с доста силни колаборации в лицето на Kim Ann Foxman, Karin Park и Catherine Pockson от Alpines. Пространственото dark звучене на парчетата пък му придадоха чар и автентичност.

CLOSE – GETTING CLOSER (!K7 RECORDS)
Getting Closer бе първият дългосвирещ рилийз на Will Saul. Това че парчетата излязоха под новото му алтер его Close бе допълнителен плюс за албума, позволявайки му малко повече експерименти и стилови комбинации. Getting Closer балансира успешно между ъндърграунд саунда и тренди звученето на чартваните dance парчета с доста приятни вокали. Истинският потенциал на албума обaче се разгърна с последвалите ремикси. Ремикса на Huxley върху Wallflower ft. Fink се превърна в тотален хит, достигайки успеха на пилотният сингъл Beam Me Up.

GESAFFELSTEIN – ALEPH (BROMANCE)
Дебюта на Gesaffelstein предложи всичко най-добро, което можехме да очакваме от французина. Суров аналогов саунд и голямо количество old-school синтове, поднесени по сравнително минималистичен начин – нещо което безспорно ни направи впечатление сред всички останали продукции в електро жанра. Aleph даде нова посока на жанра, с която надяваме се всички ще се съобразят.

DISCLOSURE – SETTLE (PMR RECORDS)
Едва ли са необходими каквито и да е обяснения. Номинациите, наградите и чарт позициите, които Disclosure получиха за Settle са повече от красноречиви. Саунда на парчетата в албума, се превърна не само в запазена марка за Disclosure, но и в образец за мнозина други продуценти. Трябва да признаем, обаче, че за нас албумът е по-скоро продукт на музикалната индустрия, който трудно стига качествата на по-ранната продукция на Disclosure.

JAMES BLAKE – OVERGROWN (POLYDOR)
Рядкост са продуцентите, които успяват да скочат летвата, която сами са си поставили. James Blake, дори я надскочи с вторият си самостоятелен албум – Overgrown. И не само, че даде ново определение на post-dubstep жанра, но и доразви собственият си стил, който комбинира перфектни инструментали и жестоки лирики. Overgrown получи и тазгодишната награда Mercury за албум на годината.

RUDIMENTAL – HOME (ASYLUM RECORDS/WARNER MUSIC GROUP)
Едва ли има парче от албума Home, за което бихме казали, че не става. Rudimental дадоха нова посока на drum’n’bass жанра, по начин по който дори и Chase & Status не успяха. Waiting All Night с вокалите на Ella Eyere се превърна в химна на лятото, разчиствайки пътя за всички останали парчета с марка Rudimental. Албумът разкри продуцентските качества на момчетата, колаборирайки с обичани гласове като тези на John Newman, MNEK, Syron, Emeli Sandé и Sinead Harnett.

DAVID AUGUST – TIMES (DIYNAMIC)
22 годишният David August, направи безспорен impact в електронната музика с дебютният си албум Times. Албумът представи една нова и всъщност гениална страна на електронната музика. 14-те трака в Times комбинират електронен саунд и живи класически инструменти и освен, че водят до пристрастяване, бяха най-добрите попълнения в каталога на издателите Diynamic тази година.

ALUNAGEORGE – BODY LANGUAGE (ISLAND RECORDS)
AlunaGeorge е поредното сензационно дуо за изминалата година. Въпреки, че на моменти лириките им са пълен bubble gum, няма как да подминем иначе добрите инструментали, пасващи си идеално с гласа на вокалистката Aluna Francis. Британците се оказаха със завиден фен клуб в лицето на голям брой артисти, между които и самата Bjork. Половината от парчетата в албума получиха заслужена реализация и доста добри позиции в чартовете.

HOT SINCE 82 – LITTLE BLACK BOOK (MODA BLACK)
Замислена като специална компилация, Little Black Book се превърна в наръчник за електронна музика и изключително успешен дебют за Hot Since 82. 13-те парчета са истински dancefloor бомби, без изключения. Липсата на някакви конкретни изненади в звученето на британеца, от дефект се превърна в ефект. Ремиксът му върху Bigger Than Prince на Green Velvet е едно от топ парчетата за 2013, но и останалите парчета в никакъв случай не изостават в това отношение, намирайки място в плейлистите на повечето DJ-и.

JOHN TALABOT – DJ KICKS! (!K7 RECORDS)
За десерт сме избрали и една компилация. Миксът на John Talabot за DJ Kicks! се превърна в крайъгълен камък за поредицата на !K7 Records и със сигурност ще бъде част от миксовете направили огромно впечатление в последните 20 години, така че не бихме го пропуснали в никакъв слуай. В траклиста няма да видите силните на деня парчета, нито класики от близкото минало. Напротив – ексцентрични парчета и странни стилови комбинации, придаващи изключителна софистицираност на микса. Микс за който ще се говори и който ще се слуша още дълго време.

CODA Radio by Metropolis

More from bassline.bg

За рекламите и спекулатa в музиката

Филип Ферфериев e привърженик на електронното звучене от вече повече от две десетилетия и създател на блога e-music-bulgaria.blogspot.bg Идеята за блога идва спонтанно, като иска все повече и повече българи да получат инфрмация от света на елeктронната музика и технологиите на роден език.